020 530 0160

De week van: Heleen Ririassa, oprichter van Henry and Clark

Gepubliceerd op 25 augustus 2015 categorieën 

Henry and Clark laat sterk inhoudelijk gedreven organisaties de kracht ervaren van moderne media, marketing, communicatie, PR en campagnes om hun doelen te bereiken. Dit kan zijn voor het Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum, KPMG Amstelveen en Londen óf, zoals nu, ClimateLaunchpad in 28 Europese landen. Achtentwintig tegelijkertijd om precies te zijn. ClimateLaunchpad is een programma van Climate-KIC, het belangrijkste klimaatinnovatie initiatief van de EU. Het programma is een competitie. Niet zomaar een competitie, maar de grootste cleantech start-up competitie van Europa met als primaire focus: oplossingen ontwikkelen voor de negatieve gevolgen van klimaatverandering. De finale is op 4 september in Amsterdam: 82 start-ups uit 28 landen. SOLV heeft altijd de voelsprieten uitstaan voor start-ups en SOLV werkt aantoonbaar duurzaam. Vandaar dat we deze week het gesprek aanknopen met Heleen Ririassa, oprichter van Henry and Clark.

 

 

Hoe gaat het?

Met Henry and Clark gaat het erg goed. We hebben de afgelopen jaren veel gewerkt voor complexe organisaties tijdens overnames en reorganisaties. ClimateLaunchpad is juist een gloednieuw programma binnen een jonge multi-nationale netwerkorganisatie. En om het gewoon maar bij de naam te noemen, gloednieuw, multi-nationaal en netwerkorganisatie betekenen: gedoe, dus “in-door-de-neus-en-uit-door-de-mond”. Daartegenover staan inspiratie en hoop. Ik heb veel jonge ondernemers gesproken, afkomstig van verschillende Europese universiteiten, die de meest innovatieve oplossingen ontwikkelen om klimaatverandering tegen te gaan. De deelnemers aan ClimateLaunchpad zijn gedreven, slim en werken/denken écht grensoverschrijdend.

 

Drukke week?

Ja, licht hysterisch. Ik houd contact met alle 28 country leads om te zorgen dat iedere locale blogger, vlogger of invloedrijke journalist wordt verleid tot publicatie over ClimateLaunchpad en de finale. Dit gebeurt met de video’s die ik, samen met Motion Identity produceerde, alle nationale activiteiten, nationale finales en online acties. Deze week gaan we bijvoorbeeld de laatste fase in van de online competitie. We vragen iedereen om zijn of haar favoriete start-up te kiezen. De vier beste motivaties winnen een ticket voor de finale en een ticket naar Amsterdam. We hebben inzendingen van Zuid-China tot Opper-Silezië. Het zou leuk zijn als ook de SOLV-achterban mee zou doen, klik hier en laat weten welke start-up jou het meest aanspreekt…of bekijk hier het programma en bestel een ticket.

 

Zijn er nog juridische hobbels?

Ik ken geen Europese programma’s zonder juridische hobbels, maar die liggen deze keer niet op mijn bord. Gelukkig.

 

Wat hoop je vrijdag bereikt te hebben?

Mijn doel is om iedere week zoveel mogelijk mensen te bereiken met de boodschap van ClimateLaunchpad. De onvermoeibare oprichter en leider van ’t geheel, Frans Nauta, zegt dat wat mij betreft het best: “In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het klimaatvraagstuk prima oplosbaar. Binnen twintig jaar kunnen we op onze planeet een overvloed aan schone, goedkope energie hebben. Mits we de ruimte geven aan start-ups om hun baanbrekende innovaties te realiseren. Cleantech is de grootste business kans van de 21e eeuw”. Heel concreet hoop ikzelf aanstaande vrijdag een aantrekkelijk overzicht hebben van nationale en  internationale pers, bloggers en vloggers die de boodschap tot aan en na de finale verder gaan verspreiden. Op vrijdag 4 september hoop ik op een succesvolle Europese finale voor de deelnemende start-ups, de jury, de selecte groep investeerders en bezoekers.

Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

publicaties

Gerelateerde artikelen