John Smit en Julia Start hebben begin 2013 Leadmark opgericht om bedrijven te helpen met het management van outsourcingcontracten in de operationele fase. Na de euforie van onderhandeling en contractondertekening raken veel organisaties teleurgesteld over het resultaat en de soms frustrerende en kostbare geschillen met de leverancier. Dit komt veel voor bij uitbestede ICT services of facilitaire diensten zoals schoonmaak, catering of beveiliging. Veel problemen kunnen voorkomen worden door, a) beheersbare contracten met een goede balans tussen bedrijfsdoelstellingen en risico’s en b) controle en transparantie in de uitvoeringsfase om op termijn dure geschillen en heronderhandelingen te voorkomen.
John en Julia hebben vele jaren ervaring met het managen van outsourcingscontracten voor grote bedrijven en werkten o.a. voor ING, Barclays, Unilever en Sainsbury’s. Ze bieden een aanpak en software voor contractmanagement waarmee organisaties makkelijker, beter en met meer succes hun outsourcingsovereenkomsten kunnen managen. Het aanbod is ontstaan uit behoeften in de praktijk en is complementair aan de juridische toolset om tot een goed contract te komen.
Hoe gaat het?
Het gaat goed. Na een jaar waarin we veel tijd en geld geinvesteerd hebben in product en software ontwikkeling, is Leadmark nu klaar voor een groeispurt. Het helpt daarbij enorm dat we sinds kort KBC Bank België tot klant mogen rekenen. KBC gebruikt onze cloud software voor de aansturing van een groot ICT outsourcingscontract in India. Het maakt het werk makkelijker, biedt duidelijkheid en bespaart ook nog eens geld. Daarnaast hebben we meerdere potjes op het vuur staan bij een aantal grote bedrijven maar de verkoopcyclus is meestal lang dus het is een kwestie van een lange adem.
Drukke week?
We zijn momenteel druk bezig met de tweede fase van de implementatie voor KBC. Dat bestaat uit veel overleg met de klant en onze software ontwikkelaar. Daarnaast hebben we een paar afspraken met potientiele klanten. Dat is erg leuk om te doen omdat mensen erg enthousiast zijn over onze dienstverlening.
Zijn er nog juridisch hobbels?
Op dit moment niet maar het is voor ons zeker een belangrijk aandachtspunt. We leveren o.a. een cloud oplossing aan grote ondernemingen waarbij spelen zaken als privacy, beveiliging en continuiteit van dienstverlening een belangrijke rol. Als we ergens tegenaan lopen weten we dat we bij SOLV het juiste advies kunnen krijgen.
Wat hoop je vrijdag bereikt te hebben?
We gaan met een goed gevoel het weekend in als we onze acties hebben afgerond en onze klanten blij hebben kunnen maken. Daarnaast streven we er elke week weer naar om een paar potentiele klanten enthousiast hebben kunnen maken over onze dienstverlening. Deze week hebben een presentatie bij een nederlandse bank en ik hoop dat we vrijdag kunnen zeggen dat de vonk is overgesprongen.