Stichting Reclame Code, de instantie op het gebied van zelfregulering van reclame, heeft 21 april j.l. in Londen de Best Pratice Award in ontvangst mogen nemen. Dit is een prijs voor de meest effectieve Europese zelfreguleringorganisatie. De prijs is een initiatief van EASA (European Advertising Standards Alliance), het platform van nationale zelfreguleringorganisaties en organisaties die de reclame-industrie in Europa vertegenwoordigen. De SCR is met de prijs beloond voor de recent door haar ingeslagen koers waarbij zij nieuwe diensten aanbiedt, zoals de in januari opgestarte Monitoring Service.
De afdeling van de SRC die deze dienst verzorgt verzamelt statistische gegevens zodat inzicht kan worden verkregen in het percentage van de aanbevelingen van de Reclame Code Commissie dat daadwerkelijk wordt opgevolgd. Ook kan op verzoek actief worden gemonitord op product, dienst of een bepaald onderwerp. Door middel van de monitoringfunctie kan, aldus de SRC, effectiever worden aangetoond dat zelfregulering van reclame werkt.
Lees hier het hele persbericht.