Wie online producten, diensten verkoopt en/of een online platform aanbiedt, moet aan diverse e-commerce- en consumentenbeschermingsregels voldoen. Wanneer aan consumenten producten en/of diensten worden aangeboden (B2C), dien je aan verderstrekkende verplichtingen te voldoen dan wanneer je dit aan andere bedrijven doet (B2B). Hiernaast zijn er sinds het in werking treden van de Digital Services Act (DSA) nog extra verplichtingen voor online platforms bijgekomen.
Om deze verplichtingen inzichtelijk te maken, publiceert SOLV drie checklists voor (1) verkoop aan consumenten, (2) verkoop aan bedrijven en voor (3) online platforms. In deze checklists worden deze verplichtingen kort uiteengezet en praktische tips gegeven. Bekijk de checklists hier:
SOLV checklist online verkoop aan consumenten
SOLV checklist online verkoop aan bedrijven
SOLV checklist online platforms
Heeft u naar aanleiding van de checklists vragen of wilt u advies over de inrichting van uw online dienst? Neem gerust contact op met SOLV. Wij denken graag met u mee.