020 530 0160

RTL richt zich op digitale markt

Gepubliceerd op 8 september 2006 categorieën ,

Tijdens een strategische bijeenkomst in Amstelveen presenteerde RTL haar plannen voor de komende vier jaar. Daarbij werd duidelijk dat RTL zich met een aantal initiatieven wil gaan richten op de digitale markt. Zo wil RTL het bedrijf laten uitgroeien tot de grootste videosite van Nederland, komt met twee mobiele kanalen en start met digitale themakanalen.


De videosite zal programma’s van RTL zelf vertonen, maar ook user generated content,  zoals op bijvoorbeeld YouTube te zien is. Daarnaast zal RTL haar video on demand service uitbreiden, met een gratis (RTL Gemist) en een betaald (series en films) deel.


De wijze waarop RTL gaat verdienen aan deze initiatieven is nog onduidelijk, er zijn verschillende ‘verdienmodellen’ opgesteld. Overigens blijft televisie de basis voor initiatieven van RTL.


Lees hier het volledige artikel.


 

Bron: emerce.nl
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Thomas

publicaties

Gerelateerde artikelen