Mark Walschot runt het softwarebedrijf Smart.pr. De webapplicatie wordt gebruikt door PR- en communicatieprofessionals bij corporates als KLM en Redbull, PR bureaus zoals Coopr en Het PR Bureau en NGO’s van KWF tot Unicef.
Kort gezegd heb je door Smart.pr nooit meer gedoe met je persberichten. In de tool beheer je je mediacontacten en heb je toegang tot de beste journalistendatabase van Nederland. Je maakt je persberichten eenvoudig op en verspreidt ze persoonlijk. En je meet de impact van je bericht, tot aan de publicatiecijfers en social media.
Goede PR is mensenwerk: sterke relaties met de pers en een uniek verhaal. Voor al het andere is er Smart.pr. Walschot staat deze week voor een paar mooie uitdagingen.
Hoe gaat het?
Het is een waanzinnige tijd met enorm veel beweging. We werken aan de uitbreiding van ons team met een getalenteerde programmeur uit Brazilië en een salestijger die onze verkoop een boost moet geven. Het bouwen van een team (mét de juiste cultuur) is in een groeiend bedrijf een fantastische uitdaging. We geven hier heel veel aandacht aan.
Ook krijgt onze samenwerking met Clipit (mediamonitoring) steeds meer tractie. Hierdoor zie je waar er uiteindelijk naar aanleiding van jouw persbericht wordt gepubliceerd. Zo krijg je als gebruiker nóg meer inzicht in de impact van je werk. Fantastisch om zo te kunnen leren van je eerdere inspanningen.
Last but not least gaat deze week onze nieuwe website live op www.smart.pr. Een hele mooie tijd dus.
Drukke week?
Leuke week! De nieuwe website gaat live, wat zowel voor onszelf als voor klanten een heel mooi moment is. Het blijft toch het visitekaartje van je bedrijf. We zijn heel trots op de boodschap die we communiceren – en op de vormgeving hiervan natuurlijk. Ook heeft de samenwerking met Clipit ons een aantal mooie publicaties in vakmedia opgeleverd.
Bovendien hebben we ons nieuwste “brainchild” Nouncy laatst na een eerste iteratie opnieuw live gezet en stroomt daar de feedback binnen. Heel gaaf om te merken dat het lukt om gebruikers van over de hele wereld aan te sluiten. Twee dagen na onze eigen launch, bereikte een Nouncy over het Schotse onafhankelijkheidsreferendum al meer dan 500.000 mensen via social media.
Zijn er nog juridische hobbels?
Op dit moment niet. Echter is het gezien onze dienstverlening altijd een punt dat top of mind is. We bedienen grote ondernemingen, waarbij zaken als privacy, inkoopbeleid en continuïteit altijd een rol spelen. Als we onverhoopt juridisch advies nodig hebben, kunnen we gelukkig altijd op de expertise en de hands-on mentaliteit van SOLV rekenen. Dat geeft veel vertrouwen.
Wat hoop je vrijdag bereikt te hebben?
Vanzelfsprekend willen we elke week onze roadmaps waarmaken. De ontwikkelingen in de applicatie komen altijd tot stand samen met onze klanten. Dus wanneer een nieuwe functie live gaat, is het fijn om dit samen te kunnen vieren. Én het zou mooi zijn wanneer we een aantal nieuwe potentiele klanten aansluiten. Ook gaat deze week onze nieuwe website de lucht in, ook heel spannend natuurlijk. Ik ben heel blij wanneer we straks weer helemaal fris op de kaart staan door die nieuwe site! Toch zijn dit niet de hoofddoelen.
Wanneer we straks op vrijdag met een biertje het weekend inluiden, hoop ik vooral dat we dat kunnen doen met een nieuwe kracht. Het vinden van de juiste mensen die samen met ons dit avontuur willen beleven, heeft absoluut de hoogste prioriteit. We geven er heel veel aandacht aan. En als zo’n “acquisitie” dan slaagt, dan ben je heel blij!