Supermarktketen Albert Hein is kennelijk zo beducht voor de effecten van prijsvergelijkingen, dat het zijn juristen heeft afgestuurd op de recent gelanceerde website prijsslag.nl. Op deze website wordt elke dinsdag een lijstje met de prijzen van willekeurig gekozen producten bij zeven supermarkten gepubliceerd. AH eindigt hier steevast in de duurste regionen.
Volgens AH maakt de site zich schuldig aan misleiding van de consumenten en gebruikt als voorbeeld dat op de site Pickwick Vruchtenthee voor 99 eurocent staat genoteerd, terwijl er bij AH in het schap ook Pickwick Vruchtenthee Citroen staat, die 2 cent goedkoper is. AH sommeert prijsslag.nl verder ervoor te zorgen dat de vergelijking ’te allen tijde actueel en volledig is’. Ik betwijfel of AH deze vorderingen in de door haar aangekondigde juridische procedure ‘hard’ kan maken, nu AH kennelijk niet in wilde gaan op een eerder aanbod van prijsslag. nl om zelf de prijzen in te vullen van een door haar aan te leveren boodschappenlijstje.
Lees hier het hele artikel (registratie verplicht).