020 530 0160

Voor navolgers is het oppassen geblazen

Gepubliceerd op 7 juli 2009 categorieën , , ,

Onder kopje “Voor navolgers is het oppassen geblazen” staat vandaag mijn expert opinie in Het Financieele Dagblad.

Hoe sterk mag de presentatie van een huismerk op die van een A-merk lijken?

Kent u dat eentonige beeld als u in de supermarkt rondloopt? Het ene merkproduct is met moeite van het andere te onderscheiden. De inhoud is vrijwel gelijk, zoals bij pindakaas, margarine, kindertoetjes, parfums en rookworsten. Maar ook de verpakking vertoont soms opvallende en minder opvallende gelijkenissen. Deze navolgingspraktijken zijn veel A-merken een doorn in het oog.

Lees hier de gehele expert opinie.

Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Menno Heerma van Voss

publicaties

Gerelateerde artikelen