020 530 0160

Scoor een nieuwe outfit met de app Findur

Vier studenten van de TU Eindhoven hebben een app ontwikkeld die een brug slaat tussen online en offline winkelen. Findur zorgt ervoor dat men weer van de bank af komt om te gaan winkelen. Via de app kan men door collecties van winkels in de buurt heen ‘swipen’ en zien welke items daar op voorraad zijn. Findur is het resultaat van een project van de universiteit met als thema ‘de winkel van de toekomst’.

Het doel van Findur is een gat te dichten tussen webshops en de fysieke winkelstraat. Veel mensen oriënteren eerst op het internet, waarna zij alsnog de stad induiken om het product in de winkel te bekijken, te passen en/of aan te schaffen. De omgekeerde situatie komt naar mijn mening ook regelmatig voor: eerst naar de winkel gaan om het product fysiek te bekijken en later pas in de webwinkel te bestellen, bijvoorbeeld omdat het product niet in de juiste maat op voorraad is. De cijfers van het CBS bevestigen dit: de online omzet van de detailhandel blijft flink groeien.

Vooral de omzet van winkels waarvan de online webwinkel een nevenactiviteit is naast de fysieke verkoop, de zogenoemde multi-channelers, groeit snel. In het eerste kwartaal van 2015 nam de online omzet van de multi-channelers toe met gemiddeld 23,5% ten opzichte van 14,4% omzetgroei van winkels die zich puur richten op internetverkoop.

De komst van Findur kan de online omzet nog verder laten groeien. Namelijk, als via Findur blijkt dat die leuke blouse van de Zara niet meer in jouw maat op voorraad is in de winkel, bestelt men toch gewoon in de webshop?

Met dank aan Lotte Rutgers.

Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Harmke

publicaties

Gerelateerde artikelen