Het nieuwe keurmerk voor websites, mkbOK, dat drie maanden geleden is gelanceerd, heeft de grens van 250 aangesloten website doorbroken. Bij mkbOK zijn nu meer websites aangesloten dan bij de Thuiswinkel Waarborg die in 2001 haar keurmerk lanceerde.
Het initiatief van Stichting MKB en internet is volgens de secretaris Willem van Schouwenberg geen concurrent van Thuiswinkel. Tussen beide keurmerken bestaat namelijk een aantal verschillen. Zo is mkbOK gratis terwijl er voor Thuiswinkel moet worden betaald. Bovendien is de doelgroep van mkbOK veel groter. Zij richt zich niet alleen op echte webwinkels zoals Thuiswinkel, maar op alle MKB´ers. Daarnaast kent de mkbOK geen geschillenregeling.
De mkbOK heeft vooral tot doel om aan de consumenten te laten weten wie er achter een website zit. Met een druk op het keurmerk wordt meteen informatie over het bedrijf weergegeven zoals het KvK-nummer, het telefoonnummer en de oprichtingsdatum.
Lees hier het volledige bericht.