020 530 0160

HP openbaart nieuwe entertainmentstrategie

Gepubliceerd op 5 januari 2005 categorieën 

De strijd om de verovering van de digitale huiskamer is losgebarsten. Hewlett-Packard heeft aangegeven een nieuwe entertainmentstrategie te hebben opgesteld. Ze zal dit jaar met een aantal nieuwe producten komen waarvan het door HP zelf ontwikkelde mediacenter het meest spaakmakend is.


Deze zogenoemde mediahub is een kruising tussen een digitale videorecorder en een set-topbox. Dit kastje moet digitale foto’s, muziek, video en televisie ontsluiten. HP hoopt het apparaat in het najaar op de markt te kunnen brengen. Speciaal voor zijn mediahub zal HP een programmagids ontwikkelen om content te kunnen vinden en opnemen.


Ook zal het apparaat een muziekinformatiedienst bevatten zodat muzieknummers automatisch herkend worden en de bijbehorende informatie – zoals naam van het nummer, albumnaam en een afbeelding van het hoesje – kunnen worden getoond. Om de digitale wereld optimaal te kunnen ervaren zal HP bovendien een eigen productlijn televisies (hdtv) gaan ontwikkelen. In totaal verwacht de fabrikant zeventien verschillende modellen op de markt te kunnen brengen.


HP gaat hiermee de concurrentie aan met o.a. Microsoft en Dell. De laatste merkt dat steeds meer consumenten willen weten op welke wijze je een digitale huiskamer inricht waarbij het bijvoorbeeld mogelijk is om via een wifi-netwerk videobeelden vanaf een computer op de televisie te tonen.


Lees hier het volledige bericht

Bron: webwereld.nl
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Thomas

publicaties

Gerelateerde artikelen