020 530 0160

Gedragscode voor online doorverkoop tickets

Gepubliceerd op 24 november 2009 categorieën , ,

In september berichtte ik over de kritische noot van de Consumentenautoriteit betreffende de secundaire handel in toegangskaarten op internet. In het licht daarvan heeft branchevereniging EUSTA een gedragscode opgesteld.

De gedragscode moet voor meer transparantie zorgen en moet de consument garanties bieden bij de online (door)verkoop van tickets. Zo biedt de gedragscode de consument garantie ten aanzien van de levering van tickets en volledige terugbetaling bij annulering van een evenement. De bedoeling is dat de aangesloten leden (waaronder Pepetickets, Rang1Tickets, Budgettickets, Onlineticketshop, Tickets4U en Worldticketshop) uiterlijk 1 januari 2010 de gedragscode hebben geïmplementeerd in hun eigen bedrijfsvoering.

Naast deze gedragscode zijn er standaard algemene leveringsvoorwaarden opgesteld en is er een geschilbeslechtingsprocedure. Ook is er een keurmerk in de maak.

Morgen vergadert de Tweede Kamer over het doorverkopen van toegangskaarten via internet. Grootste probleem lijkt nog altijd het kunstmatig creëeren van schaarste en vervolgens het doorverkopen van de tickets voor “woekerprijzen”. De SP stelt daarom onder meer voor om de prijs voor doorverkoop te beperken tot maximaal 10% administratiekosten.

Lees hier de gedragscode en hier het bericht.

Bron: eusta.nl; parool.nl
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Wouter Dammers

publicaties

Gerelateerde artikelen