Joris Keijzer is eigenaar van Feestkoe, een webshop voor feestartikelen, die op 1 november jl. live is gegaan. Hiervoor was Joris CEO van Albumprinter tot mei 2009.
Drukke week?
Ja. Eigenlijk probeer ik mijn werkweek te beperken tot vier uur. Het boek The 4-Hour Workweek van Timothy Ferriss heeft me op het idee gebracht. Maar in deze startfase van Feestkoe is het nog druk. Een ouderwetse 40-urige werkweek. Ik ben net terug uit China waar ik met mijn buurman onderzoek heb gedaan in de Chinese feestartikelenwereld. Mijn buurman heeft een groothandel in feestartikelen en levert aan Feestkoe. Mijn website is net gelanceerd en volgende week krijg ik feedback van de 200 vrienden en bekenden die ik over de “soft launch” heb geïnformeerd. Deze week wordt ook de week van de adwords campagne voor Feestkoe. Het belangrijkste wat ik moet doen, is de verjaardag van mijn dochter, Maud. Feestkoe wil zich specialiseren in kinderfeestjes, dus het feest voor mijn dochter moet perfect worden.
Zijn er nog juridische hobbels?
Gelukkig niet. Feestartikelen gaan mogelijk onder de wetgeving voor speelgoed vallen, maar mijn buurman heeft alles goed geregeld.
Wat heb je vrijdag bereikt?
Een verdubbeling van het aantal orders op Feestkoe. Ik mik op 20. Ook wil ik iedere dag een nieuwe tip voor een feest op de weblog van Feestkoe hebben geplaatst. Verder hoop ik een perfect draaiboek voor een kinderfeestje te hebben gemaakt, geïnspireerd op het feest voor Maud.