020 530 0160

Consumentenbond bestrijdt belspelletjes

Gepubliceerd op 4 april 2007 categorie├źn ,

De Consumentenbond heeft de aanval op belspelletjes geopend. De bespelletjes zouden in strijd zijn met de Code Promotionele Kansspelen (“Code”). Kort gezegd is het uitgangspunt van deze Code dat gratis kansspelen die dienen ter promotie van een product, dienst of organisatie zijn toegestaan indien aan de andere bepalingen uit de Code is voldaan.


Eigen onderzoek van de Consumentbond heeft nu aangetoond dat aan dit promotionele vereiste niet wordt voldaan. De meeste spelletjes hebben helemaal geen promotioneel karakter. In de belspelletjes waar wel een boek of DVD wordt getoond, spelen deze producten geen enkele rol en staat het programma ook niet in het teken van promotie van deze producten.


Ook worden de deelnemers niet goed ingelicht over de spelregels, soms is zelfs niet duidelijk wat er gewonnen kan worden.


Lees hier het volledige bericht


 

Bron: planet.nl
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

publicaties

Gerelateerde artikelen