020 530 0160

Stop op gebruik van advertenties in pdf

Gepubliceerd op 16 januari 2009 categorieën ,

Software fabrikant Adobe stopt met het “Ads for PDF” project, een advertentieprogramma waarbij reclame vertoond werd in pdf-bestanden.


Het experimentele project ging een jaar geleden van start. Deelnemende bedrijven konden hun pdf-bestanden laten voorzien van relevante tekstadvertenties, die geleverd werden door internetbedrijf Yahoo. In het Adobe-programma Reader, één van de bekendste producten van Adobe, was de reclame dan zichtbaar.


De stekker zal eind maart 2009 uit de beta-versie van het project worden getrokken. Volgens Adobe is het verslechterde economische klimaat aanleiding voor de beslissing. Daarnaast lijkt het programma bij adverteerders maar weinig belangstelling te hebben gewekt.


Pdf-bestanden die van advertenties zijn voorzien, worden na beëindiging van de dienst mogelijk onleesbaar. Uitgevers hadden de mogelijkheid om pdf’s ontoegankelijk te maken zonder de begeleidende reclame.


Lees hier het nieuwsbericht.


 

Bron: www.nu.nl
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Wouter Dammers

publicaties

Gerelateerde artikelen