020 530 0160

KPN in de content. Serie over Brussel en geen verdienmodel?

Gepubliceerd op 15 juni 2015 categorieën ,

Vanmorgen hoorde ik op de Radio dat KPN een serie exclusief aan haar klanten gaat aanbieden. Dus zeg maar HBO, maar dan van KPN. Convergentie ten top. De klassieke telefoonaanbieder beperkt zich niet langer tot het aanbieden van internetconnecties, mobiele telefonie en TV programma’s van anderen, maar nu dus ook eigen content. De auteur van de serie is Leon de Winter (een vriendje van mij op de middelbare school was groot fan van hem, we interviewden hem voor de schoolkrant). De serie gaat over Brussel.

Leon de Winter vertelde er mooi over. Hij was een roman aan het voorbereiden over Brussel en liep daar. Ik meen vanwege de EU. Hij sloeg een zijstraat in en bevond zich van het ene op het andere moment midden in Afrika. Die ervaring ging de capaciteiten van schrijven, zelfs bij hem, te boven. Daar moest beeld bij!

Ik weet niet meer hoe hij bij de KPN uitkwam (ligt niet erg voor de hand), maar de interviewer wilde weten wat de omroepen er van vonden: daar was hij echter nooit met dit idee geweest.

Wat verder niet onvermeld kan blijven is wat ik net hierover in het FD las:

Voor die extra programma’s hoeven KPN-klanten geen cent extra te betalen. ‘Er zit geen verdienmodel achter’, zegt commercieel directeur Frank van der Post maandag in Den Haag bij de presentatie van de tv-plannen. ‘Het gaat erom om onze klanten blijer en tevredener te maken.’

 HAPPY! Ja. Commercieel? Welnee. Het zou kunnen, tevredenheid is een groot goed. Toch doet het ook denken aan eind jaren negentig toen ieder internet idee zonder business plan kon rekenen op grote steun van de bank.. De daarop volgende gebarsten internetzeepbel hebben we inmiddels ver achter ons gelaten. Hoe het zij, interessante ontwikkelingen.

Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Arno

publicaties

Gerelateerde artikelen