KPN vindt de huidige reclamecampagne van Tele2 misleidend en te ver gaan en heeft een kort geding aangespannen. KPN vindt dat Tele2 onjuiste prijsvergelijkingen maak en dat de slogan “Geen KPN meer nodig” onnodig is. In de prijsvergelijkingen zijn niet alle relevante punten meegenomen. Bovendien zouden nieuwe producten van Tele2 worden vergeleken met oude producten van KPN. Wat betreft de slogan: Tele2 had er volgens KPN beter aan gedaan een slogan te gebruiken als “Geen vast telefoonabonnement meer nodig”. De door Tele2 gevoerde slogan is volgens KPN denigrerend. Ook zou Tele2 met de slogan profiteren van de bekendheid van KPN. Tele2 kan zich uiteraard niet vinden in de door KPN aangevoerde punten.
Tele2 heeft zelf nog met KNP een appeltje te schillen: volgens Tele2 is de reclame over InternetPlusBellen op de KPN-website misleidend. Tele2 De tegenvordering van Tele2 bij de voorzieningenrechter rechtbank Haalem betrof dan ook een verbod op die reclame.
Lees hier het hele bericht.