Call centers moeten consumenten in de toekomst inschrijven in een bel-me-niet register als zij daarom vragen. Dat is de uitslag van het kamerdebat van gisteren over de Tweede Nota van Wijziging van de Telecommunicatiewet. De toevoeging komt als gevolg van een amendement van SP-kamerlid Gerkens. De branchevereniging Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA) typeert het aangenomen amendement als een “harde dobber” voor call centers.
Call centers zullen in de toekomst consumenten tijdens ieder gesprek moeten wijzen op het bestaan van het bel-me-niet register. Tevens moet de consument de mogelijkheid geboden worden verzet aan te tekenen tegen het verdere gebruik van zijn elektronische contactgegevens.
Ook is door aanname van het wetsvoorstel het zgn. spamverbod uitgebreid tot bedrijven. Voorheen was het slechts niet toegestaan consumenten ongevraagde e-mail te sturen. Geen voorafgaande toestemming van het bedrijf is nodig om e-mail te sturen indien de verzender gebruik maakt van een e-mailadres dat door het bedrijf is bestemd om commerciële berichten te ontvangen.
Bij deze een bericht aan alle partijen die ons commerciële berichten willen sturen: stuur deze naar het volgende adres spam@solv.nl. Bij voorbaat dank.
Lees hier het bericht.