020 530 0160

Reclame via TV maakt meeste indruk: “het werkt echt!”

Gepubliceerd op 20 augustus 2009 categorieën 

Uit een Brits onderzoek uitgevoerd door Deloitte verklaarden 64 procent van de 2000 ondervraagden dat reclame op televisie langer bleef hangen en dus meer impact maakte dan andere reclamemedia.

Krantenadvertenties maakten daarna het meest indruk, waarop tijdschriften, radio en buitenreclame (zoals billboards) volgden. Internetreclame werd slechts door 8 procent van de ondervraagden aangewezen als meest impactvolle reclame en bijna 25 procent zei ‘imuun’ voor elk soort van reclame te zijn.

Na een reclamespotje te hebben gezien op televisie blijkt verder nog dat 44 procent van de ondervraagden informatie op het internet zoekt over het bedrijf of product uit het spotje.

Maar hier blijft het niet bij, want uit hetzelfde onderzoek volgt dat 31 procent zelfs na het zien van een reclamespotje op televisie meteen tot actie overgaat, door het product (uit het reclamespotje) te kopen in een winkel of online (21 procent van de ondervraagden koopt online).

Goed nieuws voor de TV-sector dus, die zo kan laten zien aan reclamebureaus dat reclame door middel van televisie nog steeds effectief is.

Lees hier en hier de berichten.

Bron: Adformatie.nl en MediaNed.com
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Kim Crijns

publicaties

Gerelateerde artikelen