020 530 0160

Philips wil dat consumenten reclame kijken

Gepubliceerd op 21 april 2006 categorieën 

Philips heeft technologie ontwikkeld waarmee het voor concumenten onmogelijk wordt op reclames over te slaan. Met een DVD-recorder of een PVR is het tegenwoordig een fluitje van een cent om reclameblokken te skippen. Philips wil dat tegengaan. Dat blijkt uit de Amerikaanse aanvraag voor een octrooi op de technologie.


“Philips’ rational for the technology is that the ability to change channels and fast-forward through recorded commercials diminishes the advertising revenue networks and broadcasters derive from programming. As such, Philips also envisions a system whereby viewers could pay a fee to broadcasters or providers to re-enable channel-switching or ad-skipping technologies during commercials. That way, the broadcasters wouldn’t losing any revenue from those channel-hoppers and ad-skippers; instead, they’d become a revenue stream.”


Lees hier het bericht.

Bron: Designtechnica
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Christiaan Alberdingk Thijm

publicaties

Gerelateerde artikelen