Het bedrijf ‘Akoo International’ werkt aan een netwerk van digitale schermen dat berichten kan verzenden naar, en ontvangen van mobiele telefoons. Het uiteindelijke doel is om mobiele apparatuur om te toveren in universele afstandsbedieningen die informatie kunnen binnenhalen van televisieschermen in luchthavens, bars en restaurants.
Door middel van Akoo’s netwerk ‘m-Venue’ kunnen gebruikers met hun mobiele telefoon per sms verzoeken indienen bij de verschillende Akoo televisieports, die in wezen fungeren als high-tech jukeboxen. In ruil daarvoor kunnen reclameboodschappen in de vorm van digitale coupons en promotieaanbiedingen worden verzonden naar de mobieltjes. De markt voor reclame via mobiele telefonie groeit gestaag, de doelgroep van Akoo bestaat vooral uit jonge, doorgaans moeilijk te bereiken gebruikers wat het project aantrekkelijk maakt voor bedrijven. Akoo stelt dat haar methode anders is dan anderen omdat gebruikers de inhoud van de digitale reclameborden kunnen beïnvloeden om zo informatie te bekijken die ze zelf willen zien.
Lees hier het hele artikel.