020 530 0160

Nederlandse consument fervente online shopper

Gepubliceerd op 17 maart 2006 categorieën 

Brancheorganisatie Thuiswinkel.org constateert dat de virtuele internetmarkt sunstantieel harder groeit dan de omzet op de reguliere detailhandel. De Nederlandse consument heeft vorig jaar een slordige 2.2 miljard euro gespendeerd aan producten op internet. Daarmee steeg de omzet in een jaar tijd met 32 procent tot 2.21 miljard euro, tegen een omzet van 1.7 miljard euro een jaar eerder.


Onderzoeksbureau Blauw Research heeft berekend dat 5.1 miljoen Nederlanders wel eens een product op internet koopt. Deze omwenteling is volgens het bureau te wijten aan positieve ervaringen met veilingsites. Het consumentenvertrouwen is toegenomen en aankopen doen op het internet past steeds meer bij het koopgedrag van de gemiddelde Nederlander.


Lees hier het volledige bericht

Bron: Webwereld.nl
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Stagiair

publicaties

Gerelateerde artikelen