Gepubliceerd op 29 april 2005 categorieën Merkenrecht
In het kort geding van Unilever N.V. tegen Albert Heijn B.V. is de Voorzieningenrechter voorhands van oordeel dat er spraks is van merkinbreuk door Albert Heijn met betrekking tot twee van de dertien in het geding zijnde producten. Het betreft de pot AH-huismerk pindakaas met blauwe dop en het kuipje AH-huismerk margarine ‘Voor op brood’. De totaalindruk van de producten van Albert Heijn ten opzichte van die van Unilever is zodanig overeenstemmend dat de mogelijkheid aanwezig moet worden geacht dat bij het koperspubliek direct of indirect verwarring kan ontstaan, ofwel afbreuk kan worden gedaan aan het onderscheidend vermogen van het totale merk van Unilever. De vorderingen met betrekking tot de overige verpakkingen zijn geweigerd.
Bron: www.rechtspraak.nl
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.