020 530 0160

Franse consumenten weinig bewust van DRM

Gepubliceerd op 9 juli 2007 categorieën 

De Franse consumentenorganisatie UFC-Que choisir heeft de resultaten gepubliceerd van een onderzoek naar het gebruik van DRM systemen door Franse consumenten.


Uit het onderzoek komt onder meer naar voren dat de Fransen slecht op de hoogte zijn van de beperkingen die DRM hen oplegt. Van de groep respondenten stelde 51% nooit te zijn geïnformeerd over de beperkingen op het gebruik van door hen aangeschafte media. Een groep van 65% was in de veronderstelling dat er in het geheel geen beperkingen rustten op het gebruik van de media.


UFC-Que Choisir heeft de Franse regering gevraagd om de onlangs ingevoerde wetgeving ter implementatie van de Europese Auteursrechtrichtlijn te herzien. De organisatie wil dat de muziekindustrie wordt opgelegd om een DRM standaard te ontwikkelen, waardoor interoperabiliteit tussen content en spelers gewaarborgd moet worden. Deze verplichting was in een eerder voorstel van de implementatiewet wel opgenomen, net als een recht van de consument om een DRM systeem te kraken indien dat nodig zou zijn voor interoperabiliteit. Deze voorstellen zijn echter door de Franse senaat tegengehouden.


Lees hier het hele bericht.

Bron: Edri.org
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Tjalling Hylkema

publicaties

Gerelateerde artikelen