020 530 0160

Folder misleidend door ontbreken typenummers

Gepubliceerd op 23 mei 2008 categorieën 

Maxwell maakt in een folder reclame voor diverse elektronische producten waarbij zij wel het merk vermeldt, maar niet het typenummer van de producten.


De Reclame Code Commissie vindt dit misleidend “omdat het aanbod van elektrotechnische apparatuur zeer gevarieerd is en doordat voor de consument de voortdurende wijzigingen in uitvoering moeilijk te overzien zijn. (…) Zonder typenummer is het aangeboden product daarom voor de consument moeilijk te identificeren en niet te vergelijken met aanbiedingen elders (…).”


De Commissie acht de reclame in strijd met artikel 8.2 sub b Nederlandse Reclame Code, welk artikel recent naar aanleiding van de Europese Richtlijn Oneerlijke Handelspraktijken in de Code is opgenomen.


Saillant detail is dat Maxwell kennelijk eerdere uitspraken van de Reclame Codecommissie naast zich neer heeft gelegd, zodat de Commissie deze keer heeft besloten de uitspraak openbaar te maken.

Bron: Stichting Reclame Code
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Marieke Neervoort

publicaties

Gerelateerde artikelen