Uit het onderzoek dat TNO uitvoerde in opdracht van de ministeries van OC&W en EZ volgt onder meer dat de reclamebestedingen aan televisie op korte termijn weinig zullen groeien, maar dat op langere termijn de bestedingen aan non-spot Tv-reclames wel zullen stijgen.
De bestedingen aan tv-commercials in de reclameblokken nemen op termijn af, vanwege ad skipping. De kijker slaat reclames over met behulp van bijvoorbeeld zijn Personal Video Recorders (PVRs).
Tegelijkertijd zullen de bestedingen aan andere vormen van reclame, zoals sponsoring, product placement en interactieve reclame groeien.
Op dit moment wordt ongeveer 10 procent van het televisiebudget van adverteerders aan non-spot besteed. In 2012 zal dit volgens TNO 50 procent zijn.
De reclamebudgetten zullen over meer verschillende reclamevormen worden verdeeld en de publieke en commerciële omroepen krijgen te maken met de nieuwe spelers als Google, Yahoo!, MSN en KPN, die een steeds groter deel van deze reclamebestedingen zullen innen, aldus TNO.
Gepubliceerd op 10 oktober 2006 categorieën Juridisch algemeen, Reclamerecht
Bron: Emerce en TNO
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.