020 530 0160

Lang leve de liefde: datingsites verduidelijken hun websites

Gepubliceerd op 11 februari 2016 categorieën , ,

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) meldt dat 8 grote datingsites hun websites hebben verduidelijkt nadat de ACM deze sites had aangesproken. De datingsites gaan consumenten beter informeren over de belangrijkste kenmerken van hun aanbod, zoals: wat kost het lidmaatschap, wat krijg je ervoor, hoe kun je opzeggen en waar kun je terecht met vragen?

Een datingwebsite moet de consument duidelijk informeren over wat een consument moet betalen als hij/zij zich aanmeldt en een abonnement afsluit, wat hij precies krijgt voor dat bedrag, hoe lang hij geabonneerd is en hoe hij zich kan afmelden. Ook moet in het bestelproces duidelijk zijn wanneer de consument precies het aanbod aanvaardt, bijvoorbeeld via een knop “lid worden en betalen”.

 

Daarnaast heeft een consument die een abonnement op een datingsite afsluit 14 dagen bedenktijd. De datingsite moet de consument hierover duidelijk informeren. Als de consument in deze periode al gebruik wil maken van zijn abonnement en hij daarvoor al een vergoeding moet betalen, moet de datingwebsite de consument hierover ook vooraf duidelijk informeren, en moet de consument daarmee expliciet instemmen. Volgens de ACM hebben de datingsites hun informatie op deze punten verbeterd.

De volgende Nederlandse websites hebben aanpassingen gedaan:

 

  • Another Love
  • Lexa
  • Match4me.nl
  • Parship
  • Pepper
  • Relatieplanet
  • Second Love
  • 50Plus Match

Anita Vegter, bestuurslid ACM, geeft aan: “Datingsites bieden een serieuze dienst en moeten zich daarbij aan de regels houden. Nu de informatie is aangepast en verduidelijkt weet de consument vooraf waar hij ‘ja’ tegen zegt.”

Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Harmke

publicaties

Gerelateerde artikelen