020 530 0160

De week van: Bas de Haas

Gepubliceerd op 2 december 2016 categorieën 

Bas de haas is de CEO en een van de founders van Chordify. Chordify is een e-learning platform dat het zo makkelijk en leuk mogelijk probeert te maken om een muziek instrument te spelen. De dienst herkent automatisch de akkoorden van een willekeurig stukje muziek en plaatst deze op de maat in een intuïtieve speler. Chordify is beschikbaar online en als iOS app.

 

Founders van Chordify: vlnr Dion ten Heggeler, Tijmen Ruizendaal, Bas de Haas, Gijs Bekenkamp. Foto door Lex Vesseur

 

Hoe gaat het?

Het gaat goed met mij en het gaat goed met Chordify. Mijn co-founder Gijs heeft eerder verslag gedaan van ons bedrijf in deze rubriek en sindsdien is er veel veranderd. We werken allemaal full time voor Chordify en de organisatie is gegroeid tot vijf man, vijf freelancers en twee adviseurs op de payroll. Alles doen we tot nu toe nog steeds op eigen kracht en zonder externe financiering. We zijn volwassen geworden. Waar ik persoonlijk anderhalf jaar geleden nog erg veel met het product bezig was, merk ik dat ik steeds meer aansturende werkzaamheden ben gaan verrichten, met alle juridische documentatie die daar bij hoort.

 

Drukke week?

Het is een enigszins hectische week zelfs! We zijn dinsdagavond live gegaan met onze aandelen crowdfunding campagne. We willen de product en marktontwikkeling van Chordify versnellen en daarom zoeken we 180 duizend euro om drie zaken stevig aan te pakken:

1.    Mobile: Chordify is in de basis een webapp en hebben we deze week nog een update van onze iOS app uitgerold. Echter, we willen ook onze businessmodellen uitrollen op het iOS platform en de app ook voor het Android platform ontwikkelen.

2.    Social: Muziek maak je samen met je vrienden of je docent. Daarom willen we ons platform socialer maken en de interactie tussen gebruikers zoveel mogelijk stimuleren.

3.    Embedded Player: We werken aan een embedded player, die het mogelijk maakt de Chordify ervaring te integreren in sites van derde partijen. We willen hiermee waarde toevoegen voor artiesten en festivals, en tegelijk exposure voor Chordify genereren.

Zijn er nog juridische hobbels?

Wanneer je investeert in Chordify word je aandeelhouder. Hiervoor wordt een aparte investeerders coöperatie U.A. opgericht die op haar beurt weer investeert in Chordify. Het is heel belangrijk dat de rechten van de leden van deze coöperatie goed beschermd zijn. Daarom is voorafgaand aan de campagne veel aandacht besteed aan goede statuten en een sterke aandeelhoudersverklaring. Beide zijn uiteraard in te zien op de campagnepagina.

 

Wat hoop je vrijdag bereikt te hebben?

Op moment van schrijven hebben we 48% van ons streefbedrag opgehaald. Het zou fantastisch zijn als we vandaag nog een paar mooi pledges zouden ontvangen. De 60% wordt vaak genoemd als een belangrijke grens en die zou ik vrijdag graag bereiken. Word jij aandeelhouder en start je samen met ons een revolutie in online muziekeducatie?

 

Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Mike Landerbarthold

publicaties

Gerelateerde artikelen